Nubli :Unsur Rumah Idaman Saya
12:15 | Author: mesyuaratingkap
Assalamualaikum.
Sudah hampir 2 tahun setengah saya berkelana di bumi orang. Bukan seperti Paden & Dayat dan juga GG, saya tidak memilki SLR besar untuk menangkap gambar semasa saya berjalan-jalan di musim cuti. Bak kate GG:

"Ko simpan je la kamera handphone ko tu, ni tangkap je pakai SLR aku ni"

Kate GG ketika mengherdik kamera handphone 2mp aku di Andalusia. Tapi sebenarnye dengan kamera cabuk ni lah aku tangkap gambar unsur-unsur binaan yang kalau boleh aku nak letak dekat kat rumah aku masa aku buat rumah nanti, kalau cukup duit.
Gamba ni dari Belfast. Kalau boleh bunbung kecik ni nak letak dekat pintu belakang rumah dan juga kalau boleh dekat setiap tingkat.







Ini pun sama gak, dari Belfast










Ini pun gamba dari belfast, dengan gamba kat bawah ni. Tapi unsur bingkai tingkap ni nampak macam extreme sangat, dan tak sesuai untuk digabungkan dengan bumbung kecik kat atas.



















Kusyen ni dekat Turki, Topkapi Palace. Kusyen ni mungkin sesuai untuk letak dekat rung tamu atau bilik membaca.






Ini dari Edinburgh Castle. Aku rasa kalau ade fix tempat duduk dekat satu dari tingkap dekat rumah tu ok jugak, bole lepak2 atau bincang-bincang dengan tetamu.





Ini pun dari Edinburgh. Konsep ni mungkin digunakan untuk bahagian porch dengan pintu depan rumah. Masalahnya air tu nak kena tukar, kalau tak mungkin air busuk. Mungkin boleh digabungkan dengan konsep surau Presint 8 Putrajaya.

Hah tu ja so far. Aku pun taktau apa aku merapu ni. Nanti la aku aku tulis lagi
::Buden aka Nubli::
|
This entry was posted on 12:15 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: