cuba try test!~ huhu..
12:01 | Author: mesyuaratingkap

tetibe nak buat edisi memasak! haha.. faveret tuhh!! LOL

last week dh try dah resepi nh.. sanggup call bonda ku.. soh hantar thru yM haha..


Chocolate cake 
3 cawan tepung gandum
2 camca kecil soda bicarbonate
2 camca kecil baking powder
2 cawan gula halus
1 tin susu cair (campuran air dan susu cair mesti 2 ½ cawan)
¾ cawan minyak makan
2/3 cawan butter
2/3 cawan serbuk koko
4 biji telur

1. Tepung, gula, cocoa, baking powder dan bicarbonate soda digaul rata.
2. Masukkan butter dan ratakan.
3. Masukkan minyak dan digaul rata.
4. Masukkan susu yang telah dicampur air. Gaul rata-rata.
5. Masukkan telur yang telah dipukul sedikit.
6. Pukul adunan dengan garfu selama 4 minit. Bakar 180°C selama 1jam15min.

*klo pkai microvawe samsung convection macam aku.. 1jam 30min gak ler aku bakar haha..

review rakan2 mengatekan.. chocolate cake yg nh best dari sblm2 yg penah aku buat yg kering nak mamposs smpai aku pon malu nak kasik orang makan.. hahaha....sapa g bbq hari tuh dapat ler rase!! muahahahaha

#gambaq nanti che' post la naaa.. gambar tuh bukan dari camera che' 

|
This entry was posted on 12:01 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On 26 April 2009 at 01:56 , TOXICSNAIL said...

aku tau
ni mesti post dr paden
hahah
sweet~